Вівторок, 23.01.2018, 21:04

Головна сторінка Реєстрація Вхід
Приветствую Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Події Обухівщини [95]
Події нашого села [4]
Шкільне життя [76]
Події в Україні [83]
Методична скарбничка [10]
Наука та освіта [315]
Подорожі [2]
Психологія [6]
Творча скарбничка [2]
Технології [3]
Цікаве [31]
Корисне [103]
Свята [56]
Обговорення проекту змін до конституції України [1]
Профорієнтація [4]
ЗНО, ДПА [78]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Рейтинг@Mail.ru
Архів записів
Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Порядок зарахування і відрахування учнів із навчального закладу

(Методичні рекомендації)

ЗАРАХУВАННЯ УЧНІВ ДО ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ

НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Організація навчально-виховного процесу в школі починається із зарахування дитини до загальноосвітнього навчального закладу.

Згідно з статтею 3 Закону України «Про освіту» право громадян на здобуття освіти забезпечується різними формами навчання - очною, вечірньою, заочною, екстернатом, а також педагогічним патронажем. У статті 13 Закону України «Про загальну середню освіту» зазначено, що навчально-виховний процес у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюється за груповою та індивідуальною формами навчання, а бажаючим надається право і створюються умови для прискореного закінчення школи, складання державної підсумкової атестації екстерном. Таким чином, на сьогодні в Україні здобути загальну середню освіту можна за такими формами:

  • денною;
  • вечірньою;
  • індивідуальною;
  • екстернатною.

Організація навчання за кожною формою регламентується відповідними положеннями:

  • Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №778.
  • Положенням про вечірню (змінну) школу, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 04.07.2005 №397, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2005 за №758/11038 зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21.09.2011 №1093, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.11.2011 за №1280/20018.
  • Положенням про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 №732 і зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08.01.2003 за №9/7330 (із змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства освіти і науки №61 від 05.02.2003, №797 від 15.10.2004, №432 від 19.05.2008).
  • Положенням про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 19.05.2008 №431 і зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.06.2008 за №498/15189.
  • Положенням про дистанційне навчання, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 25.04.2013 №466 і зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.04.2013 за №703/23235.

Кожним Положенням визначені підстави зарахування осіб до навчального закладу на ту чи іншу форму. 

Зарахування дітей до 1-го класу денного загальноосвітнього навчального закладу

 

Зарахування дітей до 2-11-х класів денного загальноосвітнього навчального закладу

Як правило, зарахування дітей до перевідних класів здійснюється за умови переводу дитини з одного навчального закладу до іншого. Підставою для зарахування дитини є:

  • заява батьків,
  • копія свідоцтва про народження дитини,
  • медична довідка встановленого зразка (ФОРМА № 086-1/0, затверджена наказом МОЗ від 16.08.2010 № 682, зі змінами, внесеними наказом МОЗ від 23.05.2012 № 382).
  • особова справа дитини,
  • свідоцтво про базову освіту та додаток до нього  (для учнів 10-11-х класів).

При цьому залишається нормою зарахування учнів до спеціалізованих шкіл (класів) з поглибленим вивченням окремих предметів, гімназій (гімназій-інтернатів), ліцеїв (ліцеїв-інтернатів), колегіумів (колегіумів-інтернатів) державної та комунальної форми власності на конкурсній основі в порядку, встановленому МОН.

Відповідно до п.22 Положення про загальноосвітній навчальний заклад для зарахування учня до закладу  батьки  або  особи,  які  їх замінюють,  подають заяву,  копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу, до навчального закладу III ступеня - документ про відповідний рівень освіти.

У разі переходу учня з іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт навчання дитини в іншому навчальному закладі.

При зарахуванні до навчального закладу дітей осіб з числа іноземців та осіб без громадянства слід користуватись Порядком виховання та навчання в державних та комунальних дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах дітей осіб з числа іноземців та осіб без громадянства, яким надано тимчасовий захист в Україні, затвердженого наказом МОНУ від 07.05.2013 №488. Зарахування таких дітей до загальноосвітнього навчального закладу проводиться на підставі документів, передбачених чинним законодавством для громадян України, та з пред’явленням до навчального закладу батьками або особами, які їх замінюють, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист в Україні, до якого внесено відомості про дітей. У разі відсутності свідоцтва про народження дитини та/абo особової справи і документів про освіту, орган управління освітою, у підпорядкуванні якого перебуває загальноосвітній навчальний заклад, протягом трьох робочих днів організовує проведення індивідуального психолого-медико-педагогічного обстеження для визначення рівня навчальних досягнень учня (вихованця) та надання рекомендацій для зарахування його до певного класу.

Зразок наказу

 НАКАЗ

__.__.20__                                                                                               №___

Про зарахування до складу учнів ____ класу

_______ _________ ___________

П.І.Б

На виконання ст.ст. 6, 18 Закону України «Про загальну середню освіту», п. 22 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, на підставі заяви батьків та наявних документів (особової справи учня та медичної картки)

НАКАЗУЮ:

  1. Зарахувати _______П.І.Б.____ до складу учнів _____ класу.
  2. Секретарю школи _______П.І.Б.____:
    1. Внести прізвище учня до алфавітної книги за відповідною літерою;
    2. Змінити номер на особовій справі учня, виходячи з номера, присвоєного в алфавітній книзі;
    3. Змінити назву закладу в особовій справі учня;
    4. Розмістити особову справу зарахованого учня до папки з особовими справами ___ класу;
    5. Внести прізвище учня до списку класу в папці з особовими справами.
  3. Класному керівникові _____________ _____________ _____________:
    1. Внести прізвище учня до списків та всіх розділів на сторінках класного журналу;
    2. Передати оновлений список учнів класу до медичного кабінету школи.
  4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор                                            ____________________

З наказом ознайомлені

Секретар школи _____П.І.Б.____

Класний керівник _____П.І.Б.____

Зарахування учнів до класів

з вечірньою формою навчання

Вечірня  (змінна)  школа  (далі  -  вечірня  школа) - це загальноосвітній навчальний заклад II-III ступенів,  що забезпечує реалізацію  права  громадян на  загальну  середню  освіту,  які  не мають можливості навчатися у школах з денною формою навчання,  з відривом або без відриву від виробництва. Здобуття базової та повної загальної середньої освіти  у вечірній школі не обмежується віком.

До  вечірньої  школи  зараховуються  учні незалежно від місця проживання на підставі:

  • особистої заяви (для неповнолітніх  - заяви   батьків   або  осіб,  які  їх  замінюють), 
  • свідоцтва  про народження  (копії), 
  • медичної  довідки  встановленого  зразка,
  • документа  про  наявний  рівень  освіти. 

При переведенні учнів до вечірньої школи з іншого загальноосвітнього  навчального  закладу, крім зазначених документів, додається особова справа учня.

Особи, які не мають документа про наявний освітній рівень можуть бути   прийняті   до   будь-якого  класу,  крім  випускного 11 (12)-го,  за їх особистою заявою (для  неповнолітніх  -  заявою батьків   або   осіб,  які  їх  замінюють)  на  основі  атестації, проведеної  педагогічними   працівниками   вечірньої   школи,   за погодженням з місцевим органом управління освітою.

Зарахування   учнів  до  випускного  11  (12)-го  класу протягом навчального року здійснюється за погодженням  з  місцевим органом  управління  освітою на підставі особистої заяви учня (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб,  які їх замінюють)  та  за наявності документа про базову загальну середню освіту.

Порядок зарахування у вечірні класи визначається Положенням про вечірню (змінну) школу.

Зарахування учнів на індивідуальну форму навчання


Зарахування учнів на екстернатну форму навчання

Екстернат  -  одна  з  форм  здобуття  повної  загальної середньої освіти,  що передбачає самостійне  опанування  екстерном програмового матеріалу в обсязі,  визначеному Державним стандартом початкової  загальної  освіти,  Державним  стандартом  базової  та повної  загальної  середньої  освіти,  або знань згідно з вимогами програмового матеріалу за певний  клас  чи  з  окремих  навчальних предметів   для  отримання документа про відповідний рівень освіти (табель, свідоцтво, атестат). Здобуття освіти за екстернатною  формою  не  обмежується віком.

Зарахування    осіб   на   екстернат   здійснюється   за погодженням з відповідним органом управління освітою та  згідно  з наказом керівника навчального закладу для:

     - повнолітніх - за їх особистою заявою;

     - неповнолітніх   -  за  заявою  батьків  або  осіб,  які  їх замінюють.

Для проходження річного оцінювання та  атестації,  окрім заяви  на  ім'я  керівника  навчального закладу,  екстерни подають документ про наявний рівень освіти.

У разі  проходження  екстерном річного оцінювання за предмет, курс навчання в іншому навчальному  закладі  -  довідку,  завірену підписом керівника та печаткою відповідного навчального закладу, у якому навчається або навчався екстерн.

У разі   відсутності  документа  про  наявний  рівень  освіти навчальний заклад,  де організовано екстернат, самостійно визначає освітній   рівень   екстерна.

Зарахування на дистанційну   форму навчання

Дистанційне навчання в Україні організовується у відповідності до Положення про дистанційне навчання, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 25.04.2013 №466 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.04.2013 за №703/23235. Умовою запровадження дистанційного навчання в школі є входження навчального закладу до складу системи дистанційного навчання (СДН) та забезпечення проведення необхідних заходів, які дають право навчальному закладу вести дистанційне навчання за обраними напрямами (спеціальностями).

У ЗНЗ використання технологій дистанційного навчання зорієнтоване насамперед на такі категорії учнів (вихованців):

  • особи з особливими потребами;
  • обдаровані діти та молодь, які спроможні самостійно або прискорено опанувати навчальні програми;
  • особи, які проживають у географічно віддалених і важкодоступних до ЗНЗ населених пунктах;
  • учні вечірніх шкіл, які за умовами праці перебувають тривалий час за межами населеного пункту, де розташований ЗНЗ, та учні, які за сімейними обставинами (декретна відпустка тощо) не можуть систематично відвідувати школу;
  • особи, які бажають отримати додаткові знання паралельно з навчанням у школі;
  • особи, які готуються до вступу до ВНЗ;
  • громадяни України, які тимчасово або постійно проживають за кордоном.

Рішення щодо використання технологій дистанційного навчання у навчальному процесі ЗНЗ приймається педагогічною радою навчального закладу і організовується відповідно до робочих навчальних планів за умови їх адаптації до дистанційної форми навчання. Запровадження такої форми навчання у школі можливе лише за погодженням з МОН України.

 

ВІДРАХУВАННЯ УЧНІВ ІЗ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

Порядок відрахування учня із загальноосвітнього навчального закладу обумовлений у статті 22 Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Відрахування учнів на умовах переведення може здійснюватися як в межах населеного пункту, так і за його межами.

У разі  переходу  учня  до  іншого  навчального  закладу  для здобуття загальної середньої  освіти  у  межах  населеного  пункту батьки  або особи, які їх замінюють,  подають до закладу такі документи:

  • заява батьків або осіб, які їх замінюють, про перехід дитини (підлітка) до іншого навчального закладу (із зазначенням причини);
  • довідка від навчального закладу в межах міста, до якого учень буде зарахований, із записом «буде зарахований».

Упродовж 10 днів після отримання довідки від навчального закладу, до якого учень буде зарахований, із записом «буде зарахований», секретар закладу, із якого відбулося відрахування учня, зв’язується за телефоном із адміністрацією закладу (в межах міста), до якого, за довідкою, повинен був прибути учень і на довідці цього закладу записує реквізити наказу про зарахування дитини (підлітка) до іншого закладу освіти. Якщо після 10 днів з часу отримання довідки учень не приступив до навчання в іншому закладі освіти, керівник закладу освіти, із якого вибув учень із залученням класного керівника вживає заходів з метою повернення дитини (підлітка) на навчання та в окремих випадках до притягнення батьків до відповідальності.

У разі вибуття учня упродовж поточного навчального року з населеного пункту:

  • на тимчасове навчання за кордон – у загальноосвітньому навчальному закладі повинна бути відповідна заява батьків або осіб, які їх замінюють, із зазначенням причини вибуття та документи, що підтверджують запрошення чи направлення учня на навчання;
  • на постійне місце проживання за кордон – у загальноосвітньому навчальному закладі повинна бути відповідна заява батьків або осіб, які їх замінюють, із зазначенням причини вибуття та документи, що підтверджують виїзд дитини (підлітка) за кордон;
  • до іншого населеного пункту з реєстрацією – у загальноосвітньому навчальному закладі повинна бути відповідна заява батьків або осіб, які їх замінюють, із зазначенням причини вибуття та разом із заявою документи, що підтверджують виїзд дитини (підлітка) до іншого населеного пункту (копія довідки із ЖРЕП про зняття з квартирного обліку або копія сторінки паспорта батьків із штампом про виписку);
  • до іншого населеного пункту без реєстрації – у загальноосвітньому навчальному закладі повинна бути відповідна заява батьків або осіб, які їх замінюють, із зазначенням причини вибуття та упродовж місяця з дня відрахування дитини (підлітка) довідку, що підтверджує навчання в закладі освіти іншого населеного пункту.

Кожен випадок розглядається керівником закладу індивідуально. Заява батьків про відрахування учня повинна містити максимально точну інформацію про місце подальшого проживання та навчання дитини (підлітка). За нормативність переходу учня з одного навчального закладу до іншого несуть солідарну відповідальність керівники обох закладів освіти.

Якщо учень вибуває за межі міста, то закладом, з якого він вибув, надсилається лист з повідомленням у школу, в якій навчається дитина, і отримується довідка з записом «навчається».

Зразок наказу про відрахування

НАКАЗ

__.__.20 __                                                                                                       №___

 

Про відрахування із складу учнів ____ класу

_______ _________ ___________

П.І.Б

 

На виконання ст. 35 Закону України «Про освіту», ст.ст. 6, 18 Закону України «Про загальну середню освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2000 № 646 «Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку», Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 № 964, та на підставі заяви батьків _______П.І.Б.____(або осіб, які їх замінюють), довідки від ____ № ___ __ (назва закладу), (додається).

 

НАКАЗУЮ:

 

  1. Відрахувати _____П.І.Б.____ із складу учнів _____ класу у зв’язку з вибуттям до _______ (назва закладу)_________________________.
  2. Секретарю школи _____П.І.Б.____:
    1. Внести зміни до алфавітної книги за відповідною літерою;
    2. Видати особову справу учня батькам, або особам, які їх замінюють;
    3. Викреслити прізвище учня із списку класу, що знаходиться в папці з особовими справами.
  3. Класному керівникові _____П.І.Б.____ у триденний термін:
    1. Зробити запис «вибув» на сторінках класного журналу навпроти прізвища учня, який вибув, а на сторінці «Відомості про учнів» зробити запис «вибув, наказ від __.__.200_.№ ___-у»;
    2. Передати оновлений список учнів класу до медичного кабінету школи.
  4. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

Директор

                                                                    ____________________

З наказом ознайомлені:

Секретар школи _____П.І.Б.____

Класний керівник _____П.І.Б.____

 

Пунктами 28,30 Положення про загальноосвітній навчальний заклад визначено порядок відрахування учнів з гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням окремих предметів

            Учні гімназій (гімназій-інтернатів), ліцеїв (ліцеїв-інтернатів), колегіумів (колегіумів-інтернатів), спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням окремих предметів, які мають за підсумками річного оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні хоча б з одного профільного предмета, за рішенням педагогічної ради та  відповідно до наказу керівника можуть відраховуватися із зазначених вище закладів. Про можливе відрахування батьки учня (особи, які їх замінюють) повинні бути поінформовані не пізніше ніж за один місяць у письмовій формі. У двотижневий строк до можливого відрахування письмово повідомляється орган управління освітою за місцем проживання учня. За сприяння відповідного органу управління освітою такі учні переводяться до іншого навчального закладу.

За рішенням педагогічної ради гімназій (гімназій-інтернатів), ліцеїв (ліцеїв-інтернатів), колегіумів (колегіумів-інтернатів), погодженим з місцевими органами управління освітою,  як виключний засіб  педагогічного впливу за неодноразові порушення статуту допускається відрахування учнів із зазначених закладів та переведення їх до закладу за місцем проживання. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право оскаржити рішення педагогічної  ради закладу щодо відрахування дитини з гімназії (гімназії-інтернату), ліцею (ліцею-інтернату), колегіуму (колегіуму-інтернату), спеціалізованої школи з поглибленим вивченням окремих предметів до місцевого органу управління освітою. Рішення про відрахування із закладу будь-якого типу та форми власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою органів опіки та піклування. За сприяння відповідного органу управління освітою такі діти переводяться до іншого навчального закладу.

Відрахувати учня зі школи без згоди батьків або осіб, які їх замінюють, загальноосвітній навчальний права не має.

Згідно п.77 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, за невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов'язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до Закону. У випадку порушення норм і правил поведінки, псування шкільного майна, навчального обладнання, не виконання внутрішнього розпорядку школи до учнів можуть застосовуватися такі міри дисциплінарного покарання:

  • зауваження вчителя;
  • зауваження чи догана директора школи;
  • догана директора школи у присутності всіх учнів;
  • направлення подання щодо порушника до відділу кримінальної міліції у справах дітей для вирішення питання про притягнення батьків (осіб, що їх замінюють) до адміністративної відповідальності та взяття на профілактичний облік у встановленому законодавством порядку.

Учні, які порушили адміністративне право або вчинили злочин, за поданням правових органів ставляться на облік, як правопорушники.

У разі скоєння учнем злочину, що тягне за собою кримінальну відповідальність і засудженими до позбавлення волі, за рішенням педагогічної ради та наказу директора школи такий учень виключається із загальноосвітнього навчального закладу. Відповідно до Положення про умови навчання та отримання базової та повної загальної середньої освіти особами, у загальноосвітніх навчальних закладах при установах кримінально-виконавчої системи, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України, Державного департаменту України з питань виконання покарань від 01.03.2002 року № 154/55 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 20.03.2002 року №281/6569 такі учні продовжують навчання у загальноосвітніх навчальних закладах при установах кримінально-виконавчої системи.

Згідно п.18 Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку, затвердженої Постановою КМУ від 12.04.2000 №646, у  разі відсутності учня понад 10 днів,  а також неможливості продовження ним  навчання  у  загальноосвітньому  навчальному  закладі складає відповідний акт та надсилає його до управління освіти,  який  у  свою чергу повідомляє про це службу у справах дітей.

 

 

ЗАРАХУВАННЯ УЧНІВ , БАТЬКИ ЯКИХ ЗМІНЮЮТЬ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ

 

Зважаючи на ситуацію, що склалася, в окремих регіонах країни, керівникам навчальних закладів необхідно забезпечити належні умови для навчання та виховання дітей, які виїхали на проживання або тимчасове перебування в Деснянському районі м. Києва, надання їм необхідної психологічної підтримки.

Просимо сприяти батькам учнів (вихованців) у вирішенні питань, пов’язаних із зарахуванням дітей до закладів освіти та (у разі необхідності) забезпечити їх взаємодію з відповідними установами та закладами освіти за постійним або тимчасовим місцем проживання.

Нормативними документами визначено порядок прийому учнів до навчальних закладів. Проте, зважаючи на обставини, що склалися в окремих регіонах країни,  керівники навчальних закладів:

  • забезпечують прийом дітей до загальноосвітніх навчальних закладів за місцем проживання або тимчасового перебування;

- здійснюють зарахування учнів (вихованців) до загальноосвітнього навчального закладу, до певної групи, класу за заявою батьків; у разі необхідності – після проведення співбесід з вихователями, вчителями або проведення індивідуального психолого-медико-педагогічного обстеження для визначення рівня навчальних досягнень учня (вихованця);

- у разі відсутності свідоцтва про народження дитини сприяють батькам у його подальшому поновленні у встановленому законодавством порядку;

- у разі відсутності особової справи учня, документів про рівень його навчальних досягнень, медичної картки після зарахування учня (вихованця) направляють письмовий запит до місця його попереднього навчання з проханням про їх надання;

- у разі відсутності відповідних документів про базову та повну загальну середню освіту роблять письмовий запит до Управління освіти щодо перевірки в Єдиній державній електронній базі з питань освіти факту отримання документів про відповідний рівень освіти учнем та надання довідки про зазначене для зарахування дитини до навчального закладу відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 18.07.2014 № 843.

 

Форма входу
Пошук

2

Новини
Події Обухівщини
Події нашого села
Шкільне життя
Події в Україні
Методична скарбничка
Наука та освіта
Подорожі
Психологія
Творча скарбничка
Технології
Цікаве
Корисне
Свята
Наш сайт
"Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів"

Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів


Корисні лінки
Департамент освіти Київської ОДА
Київський обласний ІПОПК
Освітній портал 'Педпреса'
Український центр оцінювання якості освіти України

Відділ освіти Обухівської РДА

Методкабінет відділу освіти

Освіта в Україні і за кордоном

Освітній портал

ЄвроОсвіта

Освіта в Польщі

Овруцька гімназія ім. А.С.Малишка

Інститут інноваційних технологій і змісту освіти

Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Від.освіти Володарської РДА

Полтавська школа №19

Шульгинська ЗОШ І-ІІІ ст.

Урок. Сайт учителів почат. класів

Астро-физический портал

Безкоштовний каталог сайтів

Навчальні тести

Цікава математика

Освіта в Україні.Парта

ДНЗ "Зірочка",м.Обухів

ЦТДЮ Київщини

Вірші, пісні Н.Красоткіної

НВК 'СЗОШ-ЗОШ І-ІІІ ст №1 ім.А.С.Малишка'


Айверсайт новостей