Понеділок, 23.07.2018, 20:19

Головна сторінка Реєстрація Вхід
Приветствую Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Події Обухівщини [95]
Події нашого села [4]
Шкільне життя [101]
Події в Україні [87]
Методична скарбничка [10]
Наука та освіта [315]
Подорожі [3]
Психологія [24]
Творча скарбничка [2]
Технології [3]
Цікаве [31]
Корисне [105]
Свята [56]
Обговорення проекту змін до конституції України [1]
Профорієнтація [4]
ЗНО, ДПА [81]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Рейтинг@Mail.ru
Архів записів
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Вчитель:  Львовська  Наталія Володимирівна

Клас  3

ПРИРОДОЗНАВСТВО

Урок – огляд знань .

Тема:    Творчий звіт за матеріалами роботи над проектом за темою « Будь природі  другом».

Мета:  продовжувати формувати поняття про природні ресурси, розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв`язки між людською діяльністю і впливом її на природу та екологію, вміння аналізувати і зіставляти факти і припущення, виховувати дослідницький підхід до розуміння природних явищ, розвивати спостережливість, розвивати фантазію, критичне мислення, виховувати естетичні почуття, продовжувати виховувати дбайливе ставлення до природи і всього живого.

Обладнання: музичний диск «Звуки природи», «живий» стенд, картки до стенду, столики і стільчики у вигляді мухоморів.

Епіграф до уроку:

Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки!

Нехай людини добро приносить,

 Бо світ навколо любові просить.

(Алла Потапова)

                                          

Хід заняття.

I.Організаційний  момент.

Вчитель . Діти, я пройду зараз по класу зі своєю чарівною скринькою, а ви, як завжди, «покладете» туди свої негативні емоції та поганий настрій. На час уроків ви забудете про них, а опісля ми розв`яжемо їх індивідуально.

(Вчитель проходить по класу з коробочкою-скринькою, куди бажаючі складають невеличкі листочки паперу, на яких кількома словами описані  причини поганого настрою).

Вчитель. Отже, тепер тільки з хорошими емоціями ми можемо починати  наш робочий день і перший урок.

II. Підготовка до сприйняття  матеріалу.

(Звучить музика «Звуки природи»)

Вчитель. Діти, я пропоную вам зручно вмоститись на стільцях і заплющити очі. (Діти приймають зручне положення на стільцях і заплющують очі. На тлі музики звучить голосовий супровід вчителя:)

Вчитель. Діти, запрошую вас на хвилинку зазирнути до лісу. Сьогодні погожий літній день…Ми пробираємось по стежці, яка ховається у заростях чистотілу…Трава лоскоче нам ноги і цей запах! .. Це запах соснового лісу…Ми з вами в сосновому лісі, діти. Ось в нас прямо під ногами принишк грибочок. Перестрибнімо через нього, р-раз. Піднімаємо голови вгору і бачимо там височенні верхівки дерев, крізь які пробирається сонячне проміння. Чути пташиний спів, переспіви якоїсь пташки звучать так близько, що здається, можна протягнути руку і дотягтися до неї, але її не видно… Нам дуже весело і затишно у цьому лісі… Нас зігріває сонячне проміння і від цього так приємно на душі, спокійно на серці… Ми в гармонії з природою…

( Звуки природи зникають, діти відкривають очі).

 

III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація учіння школярів.

(До стелі прикріплений плакат розміром  2мх3м. На ньому зображені хмарки, річка, поле, ялинка, ящірка, жабка. Поруч з кожним малюнком вирізаний отвір розміром з дитячу голову. У процесі уроку діти заходитимуть за плакат, просовуватимуть голівку у отвір того героя, від імені якого говоритимуть. На початку уроку ці малюнки прикриті картками.)

Вчитель. Та раптом ми почули якийсь гуркіт, гучний неприродної сили шелест дерев. Що це? Підійдімо ближче. (Знімаю картку з зображення ялинки). Зрозуміло, це люди незаконно вирубують дерева в лісі. А тепер запах дивний і неприємний іде від річки.(Знімаю картку із зображення річки). Що це може бути? Виявляється, що це місцевий завод відходи викинув просто у воду. Зрозуміло звідки мертва риба на березі. І з полем не все гаразд. (Знімаю картку з зображенням поля). Подивіться, тут випалювали суху траву і земля отримала опіки.

Вчитель. Ви помітили, що музика зникла?

Діти. Так.

Вчитель. Як можна назвати музику, яку ми чули на початку уроку?

Діти. Звуки природи.

Вчитель. На вашу думку, чому вони зникли?

Діти. Тому що дерева в лісі почали вирубувати і тварини з птахами полякались та поховались по нірках або втекли. Риба отруїлась відходами з заводу і перестала плескатись у річці. А у полі вже не шелестить трава і не дзижчать комашки, тому що його спалили. Також розбіглись дрібні гризуни.

Вчитель. Хто винен у цьому?

Діти. Люди.

Вчитель. А хто відповідальний за те, щоб звуки природи зазвучали знову?

Діти. Люди.

Вчитель. Правильно, діти. Люди, тільки люди відповідальні за збереження природи в її первозданнім вигляді. Нерідко дорослі, а часом і діти жорстоко чинять з нею та її мешканцями. Тому на уроках  ми вчимося не тільки співчувати природі, а й допомагати їй, не повторювати помилок, які зробили вже до нас. Вона не вміє говорити людською мовою, але за неї красномовно говорять стихійні лиха, які спіткають людство, незворотній процес парникового ефекту, який спричинить кліматичні зміни на нашій планеті. Значить, щось ми робимо не так, не достатньо уважні до потреб природи. Які ще зміни у природі спричинили люди?

Діти. Забруднення землі — звалища, смітники. Утворення кислотних дощів. Парниковий ефект.  Забруднення річок, океанів та морів.  Знищення лісів — унаслідок пожежі, вирубки. Утворення  смогів.

Вчитель. Правильно, молодці.

 VI.  Відтворення і корекція опорних знань учнів.

Вчитель. Уявімо, що природа просить захисту, станьмо на її місце і перекладімо її біди та прохання на мову людей. На останніх уроках ви писали твори від імені Ялинки, Річечки, Ящірки, Жабки, Поля, Хмаринки.  Давайте послухаємо їх. Ви будете зачитувати свої твори біля нашого «живого» стенду, просунувши голову в отвір біля героя, від імені якого ви виступаєте.

(Діти зачитують свої твори.)

                     1 учень. Звернення від імені Ялинки. 

Люди, будь ласка, пожалійте мене! Я росла 10 років серед своїх подружок біля тата й мами, а тепер мене хочуть вирубати для новорічного свята. Я не хочу помирати, я хочу жити! Хочу приютити зайчика під своїми гілочками, щоб його не спіймав вовк, хочу, щоб наступної весни пташечка звила гніздечко у моєму гіллі. Не губіть мене, адже я гарніша, коли жива.

                   2 учень. Звернення від імені Хмаринки.  

Я маленька хмаринка. Скоро я стану велика і смердюча, бо насичусь вихлопними газами з ваших машин, нап`юся  отруйного диму з ваших заводів. А потім, сама того не бажаючи, проллюся кислотним дощем на ваші голови, на квітучу землю.

                   3 учень. Звернення від імені Жабки.  

Люди, не виливайте бруду в болота, річки, озера! Ви забруднюєте моє навколишнє середовище. Якщо так буде і далі, то я і всі інші жабки просто зникнуть! Нам дуже погано! Будь ласка, прислухайтесь до мене і не робіть більше так!

Вчитель.  Діти, як ви гарно розумієте природу, відчуваєте її потреби, співчуваєте їй! Молодці! А тепер у вас є можливість звернутися до природи та її мешканців від свого імені, від імені людей. Ми починаємо «Діалог з природою».

Для цього ви розділитесь на пари. Одна дитина буде виконувати роль Матінки-природи, а інша буде говорити від імені Людини. Героїв обирайте за бажанням.

( Поки діти готують діалог, звучить легка мелодія сонячного ранку. На підготовку до діалогу  відводиться  3-4 хвилини).

 

Відповіді дітей.

Діалог 1.

  • Дорога природо, я знаю, що ми неуважні до тебе. Все беремо і беремо,а нічого не віддаємо. Я тобі обіцяю, що берегтиму тебе і нікому більше не дам скривдити.
  • Дякую тобі, дитино. Я тобі вірю.

 Діалог 2.

  • Природо, мені так соромно за всіх людей! Вони перестали тебе любити, берегти, жаліти! А ти ж хочеш бути красивою і чистою!
  • Так, я дуже погано почуваюся. У мене все болить, я брудна, на мені повно опіків і ран. Я більше так не хочу. Скоро я стану сердита і тоді всім буде погано. Я вже така хвора, що нема більше сили терпіти це знущання!
  • Природо, не гнівайся на нас, будь ласка. Просто люди не знають твоєї мови, а я їм передам всі твої слова. Вони пожаліють тебе і будуть обачніші.
  • Дякую тобі, хлопчику.

Вчитель. Діти, я впевнена, що ви як ніхто розумієте природу і не дозволите собі чи комусь її ображати. Дякую вам за такі чудові та відверті діалоги.

V.  Підсумок уроку.

 Вчитель. Діти, ви прекрасно справились з завданням. Охороняти, оберігати і примножувати природу на нашій планеті закликає нас усе живе на землі.. Чудово, що ви вмієте слухати природу, чуєте її, розумієте її мову. Подивіться на дошку. Ви бачите великі пазли , які розкидані по всій дошці. Якщо скласти їх правильно, то можна прочитати вірш. (Діти складають пазл).

Бережемо ріки, бережемо воду,

Як матусю рідну, бережем природу.

Бережемо кожну квіточку й травинку,

Бо ми всі природи рідної частинка.

Вчитель. Діти, на уроках музики ми вивчали пісні про природу, а одна з них особливо доречна до сьогоднішнього уроку. «Веселкова доля». Заспіваймо її.

( Діти виконують пісню «Веселкова доля» під  музичний супровід).

Вчитель. Я бажаю вам, мої дорогі діти, такої веселкової долі, про яку ми щойно співали. І пам`ятаймо, якщо не ми і не зараз станемо на захист природи, то хто і коли? Бережімо природу!

Форма входу
Пошук

2

Новини
Події Обухівщини
Події нашого села
Шкільне життя
Події в Україні
Методична скарбничка
Наука та освіта
Подорожі
Психологія
Творча скарбничка
Технології
Цікаве
Корисне
Свята
Наш сайт
"Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів"

Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів


Корисні лінки
Департамент освіти Київської ОДА
Київський обласний ІПОПК
Освітній портал 'Педпреса'
Український центр оцінювання якості освіти України

Відділ освіти Обухівської РДА

Методкабінет відділу освіти

Освіта в Україні і за кордоном

Освітній портал

ЄвроОсвіта

Освіта в Польщі

Овруцька гімназія ім. А.С.Малишка

Інститут інноваційних технологій і змісту освіти

Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Від.освіти Володарської РДА

Полтавська школа №19

Шульгинська ЗОШ І-ІІІ ст.

Урок. Сайт учителів почат. класів

Астро-физический портал

Безкоштовний каталог сайтів

Навчальні тести

Цікава математика

Освіта в Україні.Парта

ДНЗ "Зірочка",м.Обухів

ЦТДЮ Київщини

Вірші, пісні Н.Красоткіної

НВК 'СЗОШ-ЗОШ І-ІІІ ст №1 ім.А.С.Малишка'


Айверсайт новостей